طراحی لابی تجاری

طراحی لابی تجاری، فضای لابی عموما محیطی را برای نگهبانی و استراحت و نشستن افراد اختصاص می دهد. لابی بیشتر برای ساختمان هابی بزرگ که زیر بنای بزرگی دارند طراحی می شوند.

طراحی لابی تجاری باید به گونه ای باشد که علاوه بر به رخ کشیدن هنر معمار، بتواند تجاری بودن آن مکان را نیز نمایش دهد. لابی مکان مشترکی به منظور استفاده همه واحدی تجاری محسوب می شود.


اصول دکوراسیون لابی تجاری


لابی، نمود پرستیژ کاری شماست که افراد در بدو ورود اولین برداشت را از شما و سبک تجارت شما خواهند داشت. یکی از نکات مهم، نورپردازی لابی تجاری است. برای ایجاد فضای لوکس و لاکچری از لوسترهای بلند و با شکوه باید استفاده شود، البته ابعاد لوستر هم باید متناسب با فضای لابی تجاری باشد. لامپ های هالوژن و آباژورها نیز تاثیر زیادی در زیباسازی لابی تجاری خواهد داشت. از انجا که تردد در لابی این اماکن بالاست، باید از کفپوش های مقاوم و در عین حال شیک استفاده شود. بهتر است نوع کفپوش ها سنگی و به رنگ روشن باشد. سنگ های گرانیتی به دلیل سرخوردن، پیشنهاد نمی شوند. برای دیوارها هم می توانید از کاغذ دیواری های سه بعدی استفاده کنید. چرا که این دیوارپوش ها، هم قابلیت نورپردازی دارند و هم جلوه بسیار زیبایی به محیط می دهند. سقف های دکوراتیو و یا سقف های کناف نیز راههای دیگر تزیین سقف می باشند.


تاثیر آثار هنری در طراحی لابی تجاری


برای آنکه لابی ها از حالت یکنواخت خارج شوند بهتر است از گیاهان آپارتمانی و گلخانه ای البته با گلدان های شیک استفاده کنید، این امر علاوه بر زیبایی باعث تهویه هوای داخل لابی ها نیز می شود و محیطی مسرت بخش و و با نشاط ایجاد می شود. آکواریوم ها نیز تاثیر بسزایی در امر زیباسازی لابی تجاری خواهند داشت.


نتیجه پایانی


اگر دکوراسیون لابی ساختمان تجاری اصولی و کاربردی ساخته شود، به محیطی گرم و دلنشین مبدل خواهد شد و میزان استفاده از این فضا بیشتر خواهد شد.